Zümi kokárdája

     Iskolánkban kiemelkedő jeles nap a március 15. Kisiskolásainkat próbáljuk változatos tevékenységekkel bevonni az ünnepi rendezvénysorozatban. A mi osztályunkban mindig projektnap van.

    A Mókás tanítás oktatási honlap ötletére építettük a napot, mesével próbáltuk közelebb hozni a gyerekekhez a történelmi eseményt. https://mokastanitas.hu/blog/elolvasom/marcius-15-jatekos-tortenelem-30

Hogy megértsék az idegen nyelven beszélő császárt - pantomímmel mutatott szavakat kellett kitalálniuk. A növekvő tömeget drámajátékkal jelenítettük meg. Képekkel szemléltettem a huszárok egyenruháját. Természetesen elhangzott a 12 pont, s mi is megírtuk a saját 12 pontunkat. 


Énekeltünk, az egri iskolások által dúdolt éneket felismertük, majd mi is dúdoltunk nekik egy másikat. 

A kokárda szót több módon építettük be a gyerekek szókincsébe: élő kokárdát alkottunk az udvaron. 


Kokárdát színeztünk és vágtunk, melyet harmadikos iskolatársaink a városi ünnepségen osztottak ki: 



 Zümi is kokárdát rejtett el a pályán. 

A gyerekek párban dolgoztak. Előre megbeszéltük, melyik puzzledarab kié lesz. Majd a padlórobot a kokárdarészlethez érkezett, akkor felvehették, az okostáblán kivetítve látták az egész, de megvonalazott képet, így könnyebben tudták kirakni a mi kokárdánkat. 
Ilyen lett: 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Repülj, méhecske! - hogyan lett egy hobbiból képzés?

Hogyan tanuljunk másképp? vs. Ugye szerettek lógni?

Márton-napi játékok- robottal és nemcsak