Csokinyuszik, katicák- a csoki hasznossága a gondolkodásfejlesztésben
Az írástanulás előkészítésekor sok dolgot kell figyelembe vennünk: a kezek izomzatának fejlesztéséet, a helyes ceruzafogást, a folyamatos vonalhúzást és nem utolsó sorban a síkban való tájékozódást. A gyerek először a saját testén ismeri meg az irányokat, majd ahhoz viszonyít. Ezt követi a térben, majd a síkban való tájékozódás- a füzetkép a helyes tájékozódás mutatója is.
A robototozás is fejleszti a téri tájékozódást, de a húsvéti kirakatok csokikínálata is sok lehetőséget tartogatott a fejlesztésre.
Elsőként a nyolc (színenként 2 darab) katicás csokisdobozt bontottuk ki. Első feladatként a nyolc csokikaticát a feladatkártyán lerajzolt módon kellett elhelyezni. Mivel egy asztalnál több gyerek volt, mint csokisdoboz, a várakozók feladata az volt, hogy az üres kártyákat színezték, úgy hogy mindenki csak egy katicát színezhetett egy kártyán- figyelembe kellett vennie az előtte színezetteket. Nagyon könnyedén ment a 6-7 éves előkészítősöknek ez a feladat.
![]() |
A következő feladathoz katicás és kiscsibés csokikat használtam, melyeket kis zacskókban árulnak, illetve dobozos csokik műanyag tartóját. Volt köztük egyszerűbb 3x5 és bonyolultabb 5x6 -os felosztású is.
Első lépésként 3 piros (katica) és 3 sárga (kiscsibe) csokit tetszőlegesen elhelyeztem a műanyag tartóban. A gyerekek kaptak egy -a műanyag tartó rekeszeinek számával és elrendezésével megegyező- táblázatot. A feladatuk az volt, hogy jelöljék be piros és sárga ceruzával a csokik helyét.
Ha ez sikerült, a csokikat átrendezték a következő gyereknek.
![]() |
Azt is megfigyelték, hogy ha egymással szemben ülnek, bár ugyanazt a tartót nézik, az ábrázolás más lehet.
A többrekeszes tartó kicsit meggondolkoztatta a gyerekeket, de a tevékenység maga nagyon érdekesnek és hasznosnak bizonyult. Meg finomnak is...
A használt sablonok:
https://docs.google.com/document/d/1dYzQLYFSSKOVa8tC4-UldPu5oh9iT5RDDDuWXW40StU/edit?usp=sharing
Megjegyzések
Megjegyzés küldése