Csokinyuszik, katicák- a csoki hasznossága a gondolkodásfejlesztésben


     Az írástanulás  előkészítésekor sok dolgot kell figyelembe vennünk: a kezek izomzatának fejlesztéséet, a helyes ceruzafogást, a folyamatos vonalhúzást és nem utolsó sorban a síkban való tájékozódást. A gyerek először a saját testén ismeri meg az irányokat, majd ahhoz viszonyít. Ezt követi a térben, majd a síkban való tájékozódás- a füzetkép a helyes tájékozódás mutatója is. 

 A robototozás is fejleszti a téri tájékozódást, de a húsvéti kirakatok csokikínálata is sok lehetőséget tartogatott a fejlesztésre. 

Elsőként a nyolc (színenként 2 darab) katicás csokisdobozt bontottuk ki. Első feladatként a nyolc csokikaticát a feladatkártyán lerajzolt módon kellett elhelyezni. Mivel egy asztalnál több gyerek volt, mint csokisdoboz, a várakozók feladata az volt, hogy az üres kártyákat színezték, úgy hogy mindenki csak egy katicát színezhetett egy kártyán- figyelembe kellett vennie az előtte színezetteket. Nagyon könnyedén ment a 6-7 éves előkészítősöknek ez a feladat. 








   


A következő feladathoz katicás és kiscsibés csokikat használtam, melyeket kis zacskókban árulnak, illetve dobozos csokik műanyag tartóját. Volt köztük egyszerűbb 3x5 és bonyolultabb 5x6 -os felosztású is. 

Első lépésként 3 piros (katica) és 3 sárga (kiscsibe) csokit tetszőlegesen elhelyeztem a műanyag tartóban. A gyerekek kaptak egy -a műanyag tartó rekeszeinek számával és elrendezésével megegyező- táblázatot. A feladatuk az volt, hogy jelöljék be piros és sárga ceruzával a csokik helyét. 

Ha ez sikerült, a csokikat átrendezték a következő gyereknek. 



Azt is megfigyelték, hogy ha egymással szemben ülnek, bár ugyanazt a tartót nézik, az ábrázolás más lehet. 

A többrekeszes tartó kicsit meggondolkoztatta a gyerekeket, de a tevékenység maga nagyon érdekesnek és hasznosnak bizonyult. Meg finomnak is...



A használt sablonok: 

https://docs.google.com/document/d/1dYzQLYFSSKOVa8tC4-UldPu5oh9iT5RDDDuWXW40StU/edit?usp=sharing 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Repülj, méhecske! - hogyan lett egy hobbiból képzés?

Hogyan tanuljunk másképp? vs. Ugye szerettek lógni?

Márton-napi játékok- robottal és nemcsak