Zümi farsangja👹🤖
A farsang minden gyerek kedvenc ünnepe-hiszen közel áll a gondolkodásukhoz, azzá válhatnak, akivé szeretnének. Lehet bolondozni, mókázni, hangosan elűzni a telet.Február 13-án került sor iskolánkban a farsangi mulatozásra. Reggel a jelmezek parádéjával indult a nap az aulában, ahol osztályonként bemutatkoztak a gyerekek. Majd közös fotózás követte, ahol jelmezek szerint csoportosítottuk őket. A verses bemutatkozás osztályonként történt.Tízórai után öt műhely várta a farsangolókat: ügyességi játékok az aulába (Butuza Katalin és Filep Ildikó vezetésével), szenzomotoros játékok (Puskás Etelka és Daróczi Gréta), mozgásos játékok, zumba (Juhos Helga), farsangi álarc rajzolás (Dániel Melinda és Kis Angéla) és jelmezkészítés Züminek- kézimunka (Fodor Emőke). A körforgást Biris-Módi Erika vezette le, a fánkot és a bábot Felszegi Melinda és Vigh Emese szervezte meg.A fánkot a Téka Alapítvány szakácsnői sütötték nagyon finomra. A farsangtemető zenét a Nádas zenekar és Hajdú Réka biztosította. A tűzoltásért Andris bácsi felelt. Iskolánk Facebook oldalán fotós beszámoló van az eseményről.A Zümi farsangja téma a farsangi forgószínpad egyik műhelye lett. Fél óra állt minden csoport rendelkezésére, hogy megalkossa a Beebot jelmezét és táncát. Volt, akinek kevésnek bizonyult az idő, és másnap még visszatérhetett a tánc kidolgozására. Minden csoportban 20-25 gyerek volt, lehetőség szerint kisebb-nagyobb testvérek, unokatestvérek együtt. Minden osztály részt vett a farsangi forgásban, tehát lehetőség volt ismerkedni a többi osztályban levő gyerekekkel. Tapasztalatunk, hogy a nagyobb gyerekek vigyáznak a kisebbekre, akik eleinte félve indulnak a megszokott csoport és tanító "védelméből", de utána nagyon boldogok, mert számos élménnyel gazdagodnak.A Zümi farsangja alkotó műhelyben minden gyerek kapott egy, az interneten "beebot jacket"-ként keresendő sablont kinyomtatva. A kisebbeknek előre ki is vágtuk, a nagyobbak ők maguk vágták ki.Azt, hogy milyen jelmezt készít, minden gyerek maga dönthette el. Ajánlottam, hogy lehet az övéhez hasonló vagy azt kiegészítő; hogy lehet csoportos (egyik gyerek zümije legyen királyfi, másiké királylány). Az első percekben értetlenül néztek rám, aztán sorra alkotni kezdtek. Rendelkezésükre állt színes ceruza, zsírkréta, filctoll, ragasztó, előre kivágott formák (virágok, stb), krepp-papír, öntapadós betűk, és mindenféle, amit félretettünk, hogy majd felhasználunk valamikor :)A robotjelmez befejezése után a papírkabátokat ráadták a padlórobotokra és indulhatott is a játék. A kisebbek csak felpróbálták, a nagyobbak már 'felvonulást" is terveztek, előre-hátra ment a robot, forgott, parádézott. A harmadikosok és negyedikesek már komoly szinkrontáncokat terveztek. Nagyon sajnálták, hogy csak fél óra jutott erre a központra, de tudták, hogy a többi műhely is számos izgalmas játéklehetőséget rejteget.Ahhoz, hogy idő legyen alaposan kidolgozni a jelmezt és a táncot is, legalább két órát javaslok erre tervezni. Jó mókázást!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése