Zümi farsangja👹🤖





    Iskolánkban hagyományosan a jeles napokat az elemi tagozaton közösen ĂĽnnepeljĂĽk. SzĂł esett errĹ‘l már a Márton nap kapcsán is 🦢 Ă©s a Mikulás napi bejegyzĂ©sben is🎅 (linkek a kĂ©pek alatt). 

    A farsang minden gyerek kedvenc ĂĽnnepe-hiszen közel áll a gondolkodásukhoz, azzá válhatnak, akivĂ© szeretnĂ©nek. Lehet bolondozni, mĂłkázni, hangosan elűzni a telet. 

    Február 13-án kerĂĽlt sor iskolánkban a farsangi mulatozásra. Reggel  a jelmezek parádĂ©jával indult a nap az aulában, ahol osztályonkĂ©nt bemutatkoztak a gyerekek. Majd közös fotĂłzás követte, ahol jelmezek szerint csoportosĂ­tottuk Ĺ‘ket. A verses bemutatkozás osztályonkĂ©nt törtĂ©nt.

Tízórai után öt műhely várta a farsangolókat: ügyességi játékok az aulába (Butuza Katalin és Filep Ildikó vezetésével), szenzomotoros játékok (Puskás Etelka és Daróczi Gréta), mozgásos játékok, zumba (Juhos Helga), farsangi álarc rajzolás (Dániel Melinda és Kis Angéla) és jelmezkészítés Züminek- kézimunka (Fodor Emőke). A körforgást Biris-Módi Erika vezette le, a fánkot és a bábot Felszegi Melinda és Vigh Emese szervezte meg.

    A fánkot a TĂ©ka AlapĂ­tvány szakácsnĹ‘i sĂĽtöttĂ©k nagyon finomra. A farsangtemetĹ‘ zenĂ©t a Nádas zenekar Ă©s HajdĂş RĂ©ka biztosĂ­totta. A tűzoltásĂ©rt Andris bácsi felelt. Iskolánk Facebook oldalán fotĂłs beszámolĂł van az esemĂ©nyrĹ‘l.

    A ZĂĽmi farsangja tĂ©ma a farsangi forgĂłszĂ­npad egyik műhelye lett. FĂ©l Ăłra állt minden csoport rendelkezĂ©sĂ©re, hogy megalkossa a Beebot jelmezĂ©t Ă©s táncát. Volt, akinek kevĂ©snek bizonyult az idĹ‘, Ă©s másnap mĂ©g visszatĂ©rhetett a tánc kidolgozására. Minden csoportban 20-25 gyerek volt, lehetĹ‘sĂ©g szerint kisebb-nagyobb testvĂ©rek, unokatestvĂ©rek egyĂĽtt. Minden osztály rĂ©szt vett a farsangi forgásban, tehát lehetĹ‘sĂ©g volt ismerkedni a többi osztályban levĹ‘ gyerekekkel. Tapasztalatunk, hogy a nagyobb gyerekek vigyáznak a kisebbekre, akik eleinte fĂ©lve indulnak a megszokott csoport Ă©s tanĂ­tĂł "vĂ©delmĂ©bĹ‘l", de utána nagyon boldogok, mert számos Ă©lmĂ©nnyel gazdagodnak.

    A ZĂĽmi farsangja alkotĂł műhelyben minden gyerek kapott egy, az interneten "beebot jacket"-kĂ©nt keresendĹ‘ sablont kinyomtatva. A kisebbeknek elĹ‘re ki is vágtuk, a nagyobbak Ĺ‘k maguk vágták ki.

    Azt, hogy milyen jelmezt kĂ©szĂ­t, minden gyerek maga dönthette el. Ajánlottam, hogy lehet az övĂ©hez hasonlĂł vagy azt kiegĂ©szĂ­tĹ‘; hogy lehet csoportos (egyik gyerek zĂĽmije legyen királyfi, másikĂ© királylány). Az elsĹ‘ percekben Ă©rtetlenĂĽl nĂ©ztek rám, aztán sorra alkotni kezdtek. RendelkezĂ©sĂĽkre állt szĂ­nes ceruza, zsĂ­rkrĂ©ta, filctoll, ragasztĂł, elĹ‘re kivágott formák (virágok, stb), krepp-papĂ­r, öntapadĂłs betűk, Ă©s mindenfĂ©le, amit fĂ©lretettĂĽnk, hogy majd felhasználunk valamikor :)

    A robotjelmez befejezĂ©se után a papĂ­rkabátokat ráadták a padlĂłrobotokra Ă©s indulhatott is a játĂ©k. A kisebbek csak felprĂłbálták, a nagyobbak már 'felvonulást" is terveztek, elĹ‘re-hátra ment a robot, forgott, parádĂ©zott. A harmadikosok Ă©s negyedikesek már komoly szinkrontáncokat terveztek. Nagyon sajnálták, hogy csak fĂ©l Ăłra jutott erre a központra, de tudták, hogy a többi műhely is számos izgalmas játĂ©klehetĹ‘sĂ©get rejteget.

    Ahhoz, hogy idĹ‘ legyen alaposan kidolgozni a jelmezt Ă©s a táncot is, legalább kĂ©t Ăłrát javaslok erre tervezni. JĂł mĂłkázást!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zümi kokárdája

Csokinyuszik, katicák- a csoki hasznossága a gondolkodásfejlesztésben