Zümi farsangja👹🤖
A farsang minden gyerek kedvenc ĂĽnnepe-hiszen közel áll a gondolkodásukhoz, azzá válhatnak, akivĂ© szeretnĂ©nek. Lehet bolondozni, mĂłkázni, hangosan elűzni a telet.Február 13-án kerĂĽlt sor iskolánkban a farsangi mulatozásra. Reggel a jelmezek parádĂ©jával indult a nap az aulában, ahol osztályonkĂ©nt bemutatkoztak a gyerekek. Majd közös fotĂłzás követte, ahol jelmezek szerint csoportosĂtottuk Ĺ‘ket. A verses bemutatkozás osztályonkĂ©nt törtĂ©nt.TĂzĂłrai után öt műhely várta a farsangolĂłkat: ĂĽgyessĂ©gi játĂ©kok az aulába (Butuza Katalin Ă©s Filep IldikĂł vezetĂ©sĂ©vel), szenzomotoros játĂ©kok (Puskás Etelka Ă©s DarĂłczi GrĂ©ta), mozgásos játĂ©kok, zumba (Juhos Helga), farsangi álarc rajzolás (Dániel Melinda Ă©s Kis AngĂ©la) Ă©s jelmezkĂ©szĂtĂ©s ZĂĽminek- kĂ©zimunka (Fodor EmĹ‘ke). A körforgást Biris-MĂłdi Erika vezette le, a fánkot Ă©s a bábot Felszegi Melinda Ă©s Vigh Emese szervezte meg.A fánkot a TĂ©ka AlapĂtvány szakácsnĹ‘i sĂĽtöttĂ©k nagyon finomra. A farsangtemetĹ‘ zenĂ©t a Nádas zenekar Ă©s HajdĂş RĂ©ka biztosĂtotta. A tűzoltásĂ©rt Andris bácsi felelt. Iskolánk Facebook oldalán fotĂłs beszámolĂł van az esemĂ©nyrĹ‘l.A ZĂĽmi farsangja tĂ©ma a farsangi forgĂłszĂnpad egyik műhelye lett. FĂ©l Ăłra állt minden csoport rendelkezĂ©sĂ©re, hogy megalkossa a Beebot jelmezĂ©t Ă©s táncát. Volt, akinek kevĂ©snek bizonyult az idĹ‘, Ă©s másnap mĂ©g visszatĂ©rhetett a tánc kidolgozására. Minden csoportban 20-25 gyerek volt, lehetĹ‘sĂ©g szerint kisebb-nagyobb testvĂ©rek, unokatestvĂ©rek egyĂĽtt. Minden osztály rĂ©szt vett a farsangi forgásban, tehát lehetĹ‘sĂ©g volt ismerkedni a többi osztályban levĹ‘ gyerekekkel. Tapasztalatunk, hogy a nagyobb gyerekek vigyáznak a kisebbekre, akik eleinte fĂ©lve indulnak a megszokott csoport Ă©s tanĂtĂł "vĂ©delmĂ©bĹ‘l", de utána nagyon boldogok, mert számos Ă©lmĂ©nnyel gazdagodnak.A ZĂĽmi farsangja alkotĂł műhelyben minden gyerek kapott egy, az interneten "beebot jacket"-kĂ©nt keresendĹ‘ sablont kinyomtatva. A kisebbeknek elĹ‘re ki is vágtuk, a nagyobbak Ĺ‘k maguk vágták ki.Azt, hogy milyen jelmezt kĂ©szĂt, minden gyerek maga dönthette el. Ajánlottam, hogy lehet az övĂ©hez hasonlĂł vagy azt kiegĂ©szĂtĹ‘; hogy lehet csoportos (egyik gyerek zĂĽmije legyen királyfi, másikĂ© királylány). Az elsĹ‘ percekben Ă©rtetlenĂĽl nĂ©ztek rám, aztán sorra alkotni kezdtek. RendelkezĂ©sĂĽkre állt szĂnes ceruza, zsĂrkrĂ©ta, filctoll, ragasztĂł, elĹ‘re kivágott formák (virágok, stb), krepp-papĂr, öntapadĂłs betűk, Ă©s mindenfĂ©le, amit fĂ©lretettĂĽnk, hogy majd felhasználunk valamikor :)A robotjelmez befejezĂ©se után a papĂrkabátokat ráadták a padlĂłrobotokra Ă©s indulhatott is a játĂ©k. A kisebbek csak felprĂłbálták, a nagyobbak már 'felvonulást" is terveztek, elĹ‘re-hátra ment a robot, forgott, parádĂ©zott. A harmadikosok Ă©s negyedikesek már komoly szinkrontáncokat terveztek. Nagyon sajnálták, hogy csak fĂ©l Ăłra jutott erre a központra, de tudták, hogy a többi műhely is számos izgalmas játĂ©klehetĹ‘sĂ©get rejteget.Ahhoz, hogy idĹ‘ legyen alaposan kidolgozni a jelmezt Ă©s a táncot is, legalább kĂ©t Ăłrát javaslok erre tervezni. JĂł mĂłkázást!



Megjegyzések
Megjegyzés küldése