Okoskák Mikulás műhelye




    A Mikulásvárás a karácsonyi ünnepkör azon napja, amikor iskolánk tanítói a gyerekek számára élményt ajándékoznak. A közös élmények és a játékok közben kialakuló ismeretségek, barátságok az iskolai mindennapokat is szebbé varázsolják majd. 

    Idén is nagy odaadással készültünk, hét műhelyt terveztünk, hogy a nagy létszám miatt élvezhető legyen minden tevékenység.  A műhelyekben idén meseolvasás, bábszínház, Mikulás fitness, ügyességi játékok, képeslapírás, Mikulás bingó és kódolás. 

    A kódolós műhely öt tevékenysége minden korosztályt megszólított. 





A legkisebbek pixeles színezőkkel gyakorolhatták a tükrözést, a koordinárendszerben való tájékozódást. 




    A Pinterest a pedagógusok  kincsesbányája, főleg  vizuális segédeszközök tekintetében. Számos rajzos egyenletrendszert találhatunk, egyszerűbbtől a legbonyolultabbig. 15 rajzos egyenletrendszer várta a cukorkára vágyókat. Amint megoldottak egy egyenletrendszert, megnyomták a csengőt s mondták az eredményt. Helyes válasz esetében egy cukorka lett a jutalmuk. A legnépszerűbb központ volt, a matek szépségének vagy a cukorka csábításának köszönhetően, még nem sikerült kiderítenünk 😄







A karácsonyi tematikájú robotpálya ihletője Aknai Dóra Orsolya vendégposztja. Majzik Tamás alapötletét fejlesztettem ki, a képeket a Creative Works cég készítette számunkra. 
Az eredeti ötlet: itt




    A második robotpálya szintén Aknai Dóra Orsolya blogja alapján valósult meg. A Mikuláslevelek is nagy sikert arattak kisdiákjaink között. A Mikuláslevél robotpályáról bővebben itt




       A legutolsó központ a közkedvelt Lego építés. Megadott figurákat kellett volna megépíteni (megadott lépéssor-algoritmus-alapján). A gyerekek sokat legoznak, kreatív alkotások születnek naponta, mégis nehezen sikerült kikeresni a megfelelő legodarabokat, vagy helyettesíteni, ha nem volt a rajznak megfelelő darab. Érdekes tapasztalat volt, mindenképpen keresni fogom a megoldásokat, hogyan lehet rávezetni őket arra, hogy meg terv szerint is tudjanak építeni. 

Napok munkája ezen műhely tevékenységeinek kidolgozása is. Másfajta tanulás, új tapasztalat volt gyerekeknek és nekünk, pedagógusoknak is. 
Köszönet a mai segédeimnek is, Benjáminnak és Rékának, akik türelmesen vezették be társaikat a robotozás világába. 


    Köszönet a szamosújvári Kemény Zsigmond Elméleti Líceum tanítói közösségének, ahol sikerül ilyen felemelő közösségi tanulásnak részesei lenni. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Repülj, méhecske! - hogyan lett egy hobbiból képzés?

Hogyan tanuljunk másképp? vs. Ugye szerettek lógni?

Márton-napi játékok- robottal és nemcsak