Őszi robotika Márton napján
A 2025-ös Márton napozásra két Code Weekes kihívást készítettem a gyerekeknek. A Code Week egy, az Európai Unió által kezdeményezett, önkéntes alapokon nyugvó mozgalom, amelynek célja a programozás és a digitális írástudás népszerűsítése. A programozás megismertetését tűzi ki célul mindenki számára, az alapoktól a haladóbb szintekig, és különféle eseményekkel (például tanároknak és diákoknak szóló workshopokkal) hívja fel a figyelmet a digitális készségek fontosságára.
A csatlakozásnak két formája van: szervezőként regisztrálsz új kódolási eseményt vagy csatlakozol a kollégák által regsiztált eseményekhez. Tíz esemény szervezőjeként szervező digitális kitűzőt kapsz. Minden esetben letölthető részvételi oklevél a szervező pedagógus és a diákok számára is.
A kiválósági oklevelet akkor kaphatjuk meg, ha három országból teljesítették a kihívásodat vagy kevesebb mint három országból, de tíz csoporttal elvégezték.
Az első kihívást a tavalyi ETwinning csapatunkból érkezett. Mataisz Zsuzsával idén is együtt projektezünk a Kéz a kézben nevű új projektünkben. Zsuzsa eseménye a cw25-EgW1R kódot kapta, címe a Segítő kéz. A gyerekek egy feladatlapot kaptak, ahol színkódok szerint színeztek, majd a kialakuló formáról rajzot készítettek vagy szöveget írtak.
A második Code Week kihívás kódja: cw25-ud0zz, szerzője Dénes Barbara. A kihívásra a Code Week tanári Facebook csoportban találtam. Négy, őszi tematikájú robotpályát ajánlott fel, melyekhez feladatlapokat szerkesztett. Nyilacskákat is lamináltam hozzá, tehát a gyerekek először a nyilakkat kirakták Zümi útját a méhkashoz, majd ezt kipróbálták a valódi pályán, a padlórobotot programozva. A feladatlap megoldása hozzásegítette őket a jobb megértéshez, a hibák felfedezéséhez.
Hagyományosan a negyedik osztályosok a robotika műhely segédei. Idén is nagyon komolyan vették a feladatot, irányították a kisebbeket. Szinte alig volt szükség tanítói irányításra.
A harmadik játék a gesztenyekivonós volt, mely amilyen egyszerű, olyan sikeres volt. Kettesével játszák a gyerekek, mindenki 10 gesztenyével kezd. A kisebb dob a dobókockával és elvesz a társától annyit, amennyit mutat a kocka. A társa ugyanígy jár el. Az győz, akinek leghamarabb elfogy a gesztenyéje.
A Márton nap a Kemény Zsigmond Elméleti Líceum elemi tagozatán egész napos program, hét állomásos forgószínpad, lakomával és drámajátékkal. További műhelyek voltak: népi gyermekjátékok, mesedramatizásás, liba és lámpáskészítés, szenzomotoros és mozgásos játékok.








Jó ilyesmiket olvasni! Gratulálok, várom a folytatást.
VálaszTörlés