Márton-napi játékok- robottal és nemcsak



     Iskolánkban, a szamosújvári Kemény Zsigmond Elméleti Líceumban, hagyománnyá vált a Márton-nap megünneplése melyet idén is az Erdélyi Szent Márton Központ Egyesülettel partnerségben szerveztünk meg.     Reggel az aulában köszöntötte a gyerekeket, Felszegi Melinda tanítónő, aki a rendezvény főszervezője volt. Hat csoportban zajlott a forgószínpad, a gyerekeket véletlenszerűen csoportosították, hiszen ezek az alkalmaknak nagyon jó a közösségfejlesztő erejük. Felszegi Melinda az aulában várta a gyerekeket, ahol a jeles napról mesélt, bemutatta a libatollal való írást, a tollseprűt, de a nap fénypontját mégis a libapár jelentette, melyeket élőben meg lehetett figyelni.
    A sószobában Biris-Módi Erika tanítónő olvasott népszokásokat, hiedelmeket, melyeket meg is beszéltek a gyerekekkel. Filep Ildikó és Farkas Zsuzsa tanítónők kukoricás, libás mozgásos játékokat játszottak a csoportokkal. Juhos Helga tanítónő mondókázott, ritmizált a csoporttal míg Dániel Melinda és Kis Angéla tanítónők kézimunkáztak a gyerekekkel. Fodor Emőke tanítőnő és négy negyedikes segédje beebotos pályákon találtak ki feladatokat a kíváncsiaknak. Daróczi Gréta tanítónő a fotózásban, a csoportok cseréjében és a sok finom falat előkészítésében nyújtott segítséget.
     A forgószínpadot követően az iskolaudvaron folytatódott a rendezvény. Bíró Jocó, a Tékarám lovasudvar lovásza jelenítette meg Szent Márton püspököt, Lengyel Botond ötödikes diákkal előadták a legendát is. Majd mindenki megkóstolta a libazsíros és pástétomos kenyeret, hogy ne éhezzünk jövő ilyenkorig.
    A robotika központban hat lehetőség közül választhattak a gyerekek. 

1. Libás, rókás tematikájú csík alakú puzzle- számos változat található a Pinteresten. 
























2. Társasjáték- Az ember ne mérgelődj továbbgondolt, libanapi változata. Minden játékos kapott egy poharat, melyen a libának más-más színű volt a nyakkendője. (A kávéscsészék a reggeli poén részei, nem direkt kellékei a játéknak.) Sorra dobtak a dobókockával, s annyi kukoricaszemet vehettek ki az asztal közepén levő cserépből, ahány pötty volt a dobókockán. Az nyert, akinek a legtöbb szemet sikerült összegyűjteni, 



3. Liba-fogó a fehér pályán. Legelső pályánk, amikor még beebotunk se volt, csak egy doc robotocskánk, egy fehér színű plexi lap. Most arra papaírlibákat helyeztünk, a rókának öltöztetett blue-bot feladata volt a libás mezőkre érni. A csatlakozó gyerekek sorra programozták a robotot, s ha libás pályán állt meg Zümi, akkor azé a gyereké lett a liba. A nyertes, akinek a legtöbb libája összegyűlt. 
A robot jelmezét  (bee-bot jacket) a Twinkl oldalról töltöttem le. 

4. A Szent Márton legendája. Internetes kereséseim közben találtam rá a történet képeit tartalmazó mesekockára, illetve a történet képeire is. Idén lett egy másik plexi pályánk, ami átlátszó - így ez alá könnyen elhelyeztük a történet képeit. A csoport gyerekei sorra dobtak a mesekockával, feladatuk arra a a mezőre vezetni Zümit, ahol ez a kép van. 



5. Zümi és a mértani formák. Az eredetileg más pályára tervezett feladat az lett volna, hogy a résztvevő gyerek kiválaszt egy mértani formában rajzolt libát s arra a mezőre vezeti Zümit, ahol a mértani forma található. Időközben kiderült, hogy a pálya nem áll rendelkezésünkre, ezért reggel még egyszer kinyomtattam a mértani formákat és párkeresővé módosult a feladat. így is szerették!  A libás kártyákat a gyereketető.hu oldalon találjátok vagy a Pinteresten is van számos változat. (Aki szépen rajzol, annak nem téma 😉). 


6. Zümi és Szent Márton tárgyai 
A gyerekek az ábécés pályán vezették Zümit. A mágneses táblára kitűzve megnézhették azokat a tárgyakat, melyek a legendában szerepeltek, de nem biztos, hogy aktív szókincsükben is megtalálhatóak.  Majd kis cetliken jelölniük kellett nyilakkal a szavakat alkotó betűket tartalmazó mezőkre jutás útvonalát (haladó változatban a betűnél szünetelt is Zümi).  Ha ez meglett, kipróbálták a pályán is. 





Köszönet a segítőimnek! 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Repülj, méhecske! - hogyan lett egy hobbiból képzés?

Hogyan tanuljunk másképp? vs. Ugye szerettek lógni?