Hogyan tanuljunk másképp? vs. Ugye szerettek lógni?
A román közoktatás egyik legmegosztóbb témája az Iskola másképp hét. Tanulási lehetőség vagy fölösleges időtöltés? Pénznyelő gépezet vagy új tapasztalatok megélése? Ezen tengelyek mentén számtalan árnyalata lehet a véleményeknek, szakpolitikustól, igazgatóktól, pedagógusokig, diákokig és szülőkig mindenkinek. A címben szereplő második kérdés sajnos elhangzott vezető pozícióban levő pedagógustól, amikor nem formális tanulási helyzetről volt szó.
Iskolánk tanítói a lehetőségeket keresik minden ilyen jellegű héten, hiszen a mindennapokban is élményszerű, pozitív és motiváló tanulási helyzeteket teremtenek. Mivel a csapatépítés is egyik kulcsfontosságú célunk, igyekszünk a tematikus heteket (Zöld hét, Iskola másként) közösen tervezni és megtartani.
Hétfőn az aulában levő tündérnek a ruháját dekoráltuk téli mintával. Minden gyereknek egy munkája felkerült a tündér szoknyájára- lekerültek az őszi faleveleink. Büszkén tekintenek naponta a munkájukra, ahányszor elmennek mellette.
A negyedikesek az óvodásokat látogatták meg, az előkészítősök a román előkészítősökkel találkoztak. Mi a célja annak, hogy egy napot a másik iskolában töltöttünk? Elsősorban megnézni, hogyan tanulnak mások. Hol tartják a kabátjukat, hol a mosdó náluk, mik a szabályaik...és még sok más apró dolog, ami nem biztos, hogy tudatosul, de látókört szélesít. Másodsorban kommunikációra sarkall..."ott ülök egy román gyerek mellett, mit mondok neki- mit mond ő nekem?". Úgy gondoljuk, egyik legjobb motivációs tényező a nyelvtanulásra, az, hogy látják, hogy használni lehet ezt a nyelvet. A projekt az ünnepekre épült, a karácsonyt a román osztály, a farsangot mi, a magyar osztály szervezzük. A karácsonyi látogatás alatt díszeket barkácsoltak, román kántákat hallgattak a gyerekek. Élmény- amiből megtanulhatják elfogadni a másfajta ünneplést is.
Szamosújváron csak pár éve probléma a román nyelv megértése, beszélése. A lakótelepi és vegyes iskolában szocializálódó generációnak nem volt nehéz a román nyelv. Sokszor a magyar volt az...kevert nyelven, sok román szóval beszélték. Ma fel lehet nőni Szamosújváron úgy, hogy keveset használják a román nyelvet(önkiszolgáló boltok, online ügyintézés, autóval iskolába vitt gyerekek, a közös játék megszűnése). Tudosítás a látogatásról
A keddi napon kezdtük el a robotpályák tervezését, kidolgozását. Első alkalommal került sor iskolánkban a Zümi karácsonya nevű versenyre, melynek célja, hogy a tanulócsoportok karácsonyi témájú Beebot pályákat alkossanak és próbáljanak ki. Ez az esemény a Digitális Témahét 2025 nyitórendezvénye is egyben, melyben idén is a hagyományost és digitálist ötvözzük. A verseny honlapján megtekinthető a 27 beérkezett robotpálya, fotóval, leírással, kisfilmmel és szavazási lehetőséggel. Ne hagyjátok ki! Zümi karácsonya
A projekt egyik feladata a könyvjelző küldése volt egyik partnerosztálynak. Mi Domaszékre küldtük a könyvjelzőket és Déváról kaptuk őket. Nagy élmény volt fotón látni a magunk alkotta könyvjelzőket, amiket nehezen engedtünk útjukra. Egyre nehezebb az ajándékozást tanítani, hiszen gyerekeink naponta azt élik meg, hogy ők kapnak.
A Déváról kapott könyvjelzők elfoglalták helyüket a meséskönyveinkben-ami jó alkalomnak ígérkezett arra, hogy megismerjük kinek mit olvasnak, illetve, hogy a szülők ihletet kapjanak az új olvasmányok beszerzésében, esetleg kölcsön is kérhetik a könyveket. A küldött fotókból online könyv készült, amelyet januárban megbeszélünk majd. Kedvenc mesekönyvünk
Csütörtökön karácsonyi vásár és előadás zajlott. Az elemisek gyerekenként két tárgyat készítenek. Mi manókat és fenyőfákat készítettünk.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése