Robotpályán tanulva

     Január 12-én lezárult a Zümi karácsonya robotpálya építő verseny szavazási időszaka. Díjazás és értékelés zárta az Ünnepek Zümivel projekt első tevékenységét. 

https://sites.google.com/kzsel.ro/beebotkaracsony/f%C5%91oldal 

  Felhívásunkra 27 pálya érkezett, 24 a mi iskolánkból, egy a kisbácsi óvodából illetve kettő Aradról, a Csiky Gergely Főgimnáziumból. 

    Több szakértő is megtekintette a verseny honlapján levő alkotásokat. Véleményezte Bálint Svella Éva doktorandusz Kolozsvárról (kutatási témája az algoritmikus gondolkodás fejlesztése) illetve Bognár Amália, Digitális Témahét nagykövet, a Pannon Egyetem Humántudományi Kar Digitális Módszertani Intézetének mesteroktatója is. 

Bálint Svella Éva véleménye: "Különösen tetszett a "Mézeskalácskészítők" csapat videója. Ők bemutatásban és feladatmegoldásban is jeleskedtek.

Ugyanakkor az aradi iskolások nagyon ötletes mesés kalandpályákat terveztek. A programozási feladat is bonyolultabb volt náluk, ugyanis két robot mozgását hangolták össze."

Bognár Amália egy robotegérből álló különdíjat is felajánlott, amelyet az ovis csoport kapott meg. 

A különdíj értékelése: a Süni csoport pályája pedagógiai szempontból is példaértékű, hiszen nemcsak a "robot" irányítása volt a cél, hanem a pályán lévő képességfejlesztő feladat elkészítése és megoldása is (korosztálynak megfelelően). Az óvodások közös alkotása, az egy célért való munkálkodás elősegíti a szociális képességek fejlődését. Remélem, a Padlórobot/unplugged kódolás Fb-csoport admin "különdíja" segíti a csoportot abban, hogy aktív részesei legyenek a Digitális Témahétnek. Üdvözlettel: Bognár Amália, digitális Témahét nagykövete, a Padlórobot/unplugged kódolás adminja

    A közönségszavazásra 60 szavazat érkezett, a nagydíjat az aradi Csiky Gergely Főgimnázium elsőseiből álló SünTársak csapata nyerte. A példaértékű összefogás eredményeként 27 szavazattal lettek a közönség kedvencei. https://www.csikygergelyarad.ro/

A Kemény Zsigmond Elméleti Líceum minden csapata különdíjban részesült, melyet oklevéllel díjaztunk. A gyerekek nagyon szerették a tevékenységet, mi tanítók pedig ismételten megtapasztaltuk a padlórobotok motiváló erejét, a robotpályák rejtette lehetőségek végtelen tárházát és azt, hogy egy nap nem elég egy robotpálya megalkotására. 


Köszönet a Kemény Zsigmond Elméleti Líceum tanítói közösségének az ismételt példás összefogásért, a nyitottségért és támogatásért!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Repülj, méhecske! - hogyan lett egy hobbiból képzés?

Hogyan tanuljunk másképp? vs. Ugye szerettek lógni?

Márton-napi játékok- robottal és nemcsak